Shantaindia - Reisverslag uit Delhi, India van ShantaIndia - WaarBenJij.nu Shantaindia - Reisverslag uit Delhi, India van ShantaIndia - WaarBenJij.nu

Shantaindia

Door: Shanta

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2017 | India, Delhi

2 april
Het bevalt me met de dag meer en meer in India. Mensen zijn aardig en overal ben ik welkom.
Probeer zoveel mogelijk te mediteren in de tempel.
Woon ook andere ceremonies bij in de ashram. Sluit overal vriendschappen en krijg spontaan telefoonnr en e-mailadressen van de locals. Krijg ook spontaan informaties over het land.
Vandaag ging ik met Christiaan naar de stad. Hij wilde wat spullen kopen en vroeg of ik hem wilde vergezellen. We kwamen voor de 3e keer in dezelfde shop. We werden als een koning ontvangen. Ze vroegen of we wilden gaan zitten, er werd cola voor ons ingeschonken, foto's gemaakt, informaties gewisseld etc etc. Zo leuk en gezellig maar vooral heel spontaan.
Christiaan is een oud wijf, hij praat aan een stuk door. Het is een hele aardige man met een hoop bagage. Maar lullen dat hij kan. Mijn hemel, hij hield zijn mond geen seconde dicht. Hij bleef maar ratelen.
Iedere keer moest ik tegen hem zeggen. Please shut your mouth . Yes Yes zei hij iedere keer weer en vervolgens ging hij weer verder. Maar goed we hebben ons heerlijk vermaakt. Winkel in winkel uit. Meestal gaan vrouwen shoppen maar hier is het andersom. hij moest heel wat spullen hebben, zoals kruiden, specerijen, shirts, broeken etc etc.
Ik heb tegen hem gezegd als je de volgende keer je kop niet houdt ga je maar alleen op pad. Zijn stop woord is " Yes Yes"
Je lijkt op een Indiër met je " Yes Yes"
Als de Indiërs je niet verstaan zeggen ze ook standaard " Yes Yes"
Ik ben van harte uitgenodigd om bij hun te komen logeren. Regensburg in Duitsland is gelukkig niet zover.
Volgens zijn moeder leer ik dan heel snel Duits praten. Hij is trouwens samen met zijn moeder. het is heerlijk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Toeristen en locals, overal sluit ik vriendschappen.
we waren zo aan het shoppen dat wij de tijd vergaten. Het was inmiddels al 8 uur in de avond en er reden geen bussen of taxi's meer. Het is maar een kleine dorp. De bussen en taxi's stoppen om 6 uur.
Oh jeh, en nu.
Er stond maar een auto en die reed niet. Oh joh joh!!! foutje bedankt!!
Ik heb alles uit de kast moeten halen om de jongens zover te krijgen dat ze ons naar de ashram zouden brengen. verhalen als, ""ik ben je grote zus, jullie zijn mijn kleine broertjes, je laat je zus toch niet in de kou staan"". Nou dat heeft indruk gemaakt.
Oké didi (grote zus) ik breng je naar de ashram. Uiteraard moesten wij de hoofdprijs betalen maar vergeleken met Europa stelt het niks voor. keurig voor de deur afgezet. Ik gaf ze een dikke knuffel, wat ze overigens niet gewend zijn, maar ze
vonden het geweldig. Kreeg natuurlijk gelijk zijn telefoonnr mocht ik ze nodig hebben.

Jaja jongens zo doe je zaken hier. Lachen hoor, soms voel ik me net een prinses, wordt ook als een prinses behandeld. Misschien denken ze dat er wat te halen valt omdat ik uit Europa kom. Wij zijn tenslotte de rijke lui in hun ogen.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen nare ervaringen heb mee gemaakt behalve de eerste nacht natuurlijk. Zelfs dat viel mee als je maar de juiste persoon bij je heb.
Alles komt tenslotte op z'n pootjes terecht.
Ik heb veel plezier en geniet volop van alles, ook van alle aandacht. Aandacht krijg ik volop en dat komt onder andere doordat ik Hindi met ze praat. In hun ogen klinkt het """funny"""
In de ashram is het heerlijk vertoeven, het is een zeer spirituele plek. Het is heerlijk om ieder moment de tempel binnen te wandelen om te mediteren of gewoon te zitten. De atmosfeer is heel goed en uiteraard ook de energie.
Ik woon s morgens en s avonds aarti bij.
De panchakarma is geweldig . Je krijgt allerlei soorten massages, heel veel met warme oliën. Je wordt letterlijk van binnen en van buiten gereinigd. Ik heb vooral Russische vrouwen huilend de massage tafel zien verlaten. Door de behandeling komen emoties los en daardoor kunnen ze meer gaan loslaten. alles komt naar boven.
ik heb nergens last van, ik geniet er alleen maar van. Ik zou het iedereen willen aanbevelen. Je voelt je na afloop kilo's lichter. Hopelijk raak ik ook wat kilo's kwijt, maar het eten is voortreffelijk en dat maakt het niet makkelijker op.
Russen zijn gek op India, ze proberen Hindi te leren, zijn dol op het eten en ook op de Indiërs. Voor hun is het een goedkoop land.
It's so funny to hear them talk

Ook de arts van de panchakarma helpt mij met mijn zoektocht.
hij praat zelfs Hindi met me, want zei hij terecht als je in India komt wonen moet je alvast Hindi leren lezen, schrijven en praten. Good Point.!!
ik heb geen idee of het hier normaal is maar als ik met een probleem zit kan ik bij iedereen terecht. Ze regelen het voor me zonder iets voor te vragen. Zoals een busticket reserveren etc.
Mijn beeld over India moet bijgesteld worden.
Eerlijk gezegd kwam ik hier met vooroordelen maar ik moet het nu bijstellen. Voel me echt veilig, heb totaal geen angst, heb alleen maar lol hier. Zowel met de toeristen als met de locals.
Maar de India die ik tot nu toe heb ervaren spreekt mij enorm aan.
Aan de hygiene en rommel kan aan gewerkt worden. Als ik besluit om hier te komen wonen gaan de dokter en ik samen aan de slag.
In de ashram en rondom de ashram is het picco bello. Je ziet geen vuil op de grond liggen. Er zijn zelfs vuilnisbakken. Iedere dag wordt het aangeveegd. Dus keurig onderhouden.
Er valt mij bepaalde dingen op waarvan ik denk dat het beter of anders kan. vooral als het met het milieu te maken heeft.
Moeder Aarde is aan het huilen omdat wij er zo slordig mee omgaan. Mensen moeten bewust worden gemaakt. Begin bij de kinderen. Ik heb een paar locals gesproken over de rotzooi op straat wat het met hun doet en waarom ze alles op straat gooien. Ze weten niet beter zeggen ze. Iedereen doet het is het standaard antwoord. Maar zou je ook willen meewerken aan een oplossing? Maar natuurlijk willen wij dat. Dus de wil is er wel en ze realiseren zich dondersgoed dat het zo niet langer kan. Hetzelfde geldt voor de vrouwen waarom hun benen bedekt moeten. Ze weten het gewoon niet waarom. Van huis meegekregen dus zal het goed zijn.
Mijn eerste taak in India zal zijn om mensen bewust te maken over het milieu. Er is werk aan de winkel en ik wil met alle liefde mijn steentje bijdragen. Ik krijg er steeds meer zin in.
Dit herinnert mij ineens aan mijn collega's op kantoor. Als ze papier in de vuilnisbak gooiden werd ik heel boos. papier hoort in de papierbak. ja Shanta mama en moeders kreeg ik te horen, je hebt gelijk. Dus lady's denk erom, ik kijk altijd over mijn schouders heen

  • 10 April 2017 - 20:07

    Yvonne Posthoorn:

    Wat een super positief verhaal weer Shanta.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin en voel je je gelukkig veilig en op je gemak.
    Nog heel veel plezier en goede reis verder.
    Tot horens !!
    Liefs van Yvonne en Herman xxx

  • 13 April 2017 - 06:05

    :

    Dank je wel Yvonne. Geniet iedere dag van alles. Zonnig weer en zeer aangenaam
    Dikke knuffel

  • 17 April 2017 - 08:49

    Tonny:

    ha meissie,
    heerlijk te lezen dat je zo geniet. En wat mooi dat je nu met eigen ogen ziet wat een verschil het maakt als iedereen zijn eigen kleine deel (opruimd) levert aan een beter milieu. Wat een gigantisch verschil hè. (terwijl men vaak denkt; wat zal het uitmaken wat ik wel of niet doe) Wel dus. Geweldig meis. Geniet lekker verder. kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2017

Shantaindia

24 April 2017

Shantaindia

15 April 2017

Shantaindia

07 April 2017

Shantaindia

31 Maart 2017

Shantaindia

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 86218

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: